Hopp til hovedmenyen på siden Hopp til hovedinnholdet på siden

Siste sjanse i år: Kom på drop-in onsdag 13. desember

Vaksinering mot influensa og korona

Onsdag 13. desember

Vi  ønsker å minne alle innbyggere om at onsdag den 13. desember vil være den siste muligheten for drop-in vaksinasjon av influensa og koronavaksine i år.

Mellom klokken 13.00 og 16.00 kan de som ønsker det, motta vaksine uten forhåndsavtale i Gausdal kulturhus.

Nye muligheter for drop-in onsdag 10.mai og torsdag 11. mai.

Anbefaler en ny runde med koronavaksine

Neste mulighet er onsdag 10. mai og torsdag 11. mai

Regjeringen har besluttet å følge Folkehelseinstituttets anbefaling om ny oppfriskningsdose med koronavaksine til de som er 75 år eller eldre, og sykehjemsbeboere, hvis det har gått 6 måneder eller mer siden forrige dose.

Drop-in vaksinering er avsluttet

Drop-in vaksinering avsluttet

Tilbudet om drop-in vaksinering mot covid-19 og influensa er avsluttet. Fra nå av må du ta kontakt med din fastlege hvis du ønsker vaksine.

Tilbudet om vaksinering ved Apotek 1 på onsdager fortsetter inntil videre. Se ledige timer her.

Sykepleier Gunn Haugstulen og helsesykepleier Signe Bjørson i registreringen ved vaksinering.

Rekordhøy oppslutning

Neste drop-in er onsdag 18. januar

Oppslutningen rundt influensavaksinering har vært rekordhøy for gruppen 65+ i Gausdal. Dette vises i en økning i dekningsgrad fra 54 til 68 %, hvor Gausdal er den kommunen i regionen med størst økning fra forrige sesong.

Selvtester

Du kan hente selvtester på Gausdal legesenter

Helsedirektoratet anbefaler at folk med høy risiko for å utvikle alvorlig sykdom ved Covid-19 får tilgang på selvtester og tilbud om behandling med legemiddelet Paxlovid.