Hopp til hovedmenyen på siden Hopp til hovedinnholdet på siden
error_outline 16. april kl. 15:53

Smittetilfeller:

Under koronakrisen er totalt 43 personer i Gausdal registrert med koronasmitte. Siste smittetilfelle er registrert 13.april.

Les mer clear
error_outline 16. april kl. 15:53

Vaksinasjon:

Ved utgangen av uke 15 er 1635 vaksinert. Av disse har 1292 fått første dose og 343 er fullvaksinert.

Les mer clear

Digital postkasse

Generelt om tjenesten

Beskrivelse

Stat og kommune går over til å sende brev og annen informasjon til innbyggerne på nett. Det gir en enklere hverdag for deg som innbygger, blant annet fordi du får raskere svar fra kommunen og andre offentlige myndigheter.

Når det offentlige sender viktig post til deg, får du varsel på SMS eller e-post om hvor du skal logge inn for å lese brevet. Personlig innlogging gjør systemet trygt å bruke, og det er bare du som har tilgang til dine brev.

Du vil også kunne få servicemeldinger og informasjon som for eksempel påminnelse om legeavtaler, varsel om stenging av vann eller beskjed om når det blir snømåking i gata der du bor slik at du får anledning til å flytte bilen din.

Du er også med på å spare miljøet og redusere offentlige utgifter.

Hvis du fortsatt vil ha brev på papir, må du reservere deg mot kommunikasjon på nett. Se nedenfor.

Kriterier/vilkår

Du må kunne motta SMS og/eller e-post.

aaa

Lover og forskrifter

Se
forvaltningsloven § 15a og § 16
eForvaltningsforskriften § 8 og § 9

Lover

Forvaltningsloven

Forskrifter

eForvaltningsforskriften

___

Skjema

Veiledning - hvordan få utført eller motta tjenesten

Tidligere måtte offentlige virksomheter innhente samtykke til elektronisk kommunikasjon. Nå er  kravet til samtykke fjernet. Derfor må innbyggere som ikke ønsker å kommunisere digitalt, aktivt reservere seg mot dette.

Hvis du ikke reserverer deg, gir du altså automatisk samtykke.

Etter § 9 i eForvaltningsforskriften kan du reservere deg mot å få disse meldingene elektronisk fra forvaltningen:

  • enkeltvedtak
  • forhåndsvarsel etter forvaltningsloven § 16
  • andre meldinger som har betydning for din rettsstilling eller for behandlingen av saken
  • meldinger som det av andre grunner er spesielt viktig å sikre at du får

Kontroller at opplysningene dine er riktige (bruk lenka over: Oppdater kontaktinformasjonen din).

Saksbehandling

___

Kontaktinformasjon

Kontaktavdeling

Avdeling:Arkiv
Telefon:61224400
Epost:postmottak@gausdal.kommune.no
Postadresse:Vestringsvegen 8 2651 Østre Gausdal
Besøksadresse:Vestringsvegen 8 2651 Østre Gausdal

Kontaktpersoner

Navn:Randi Solberg Kristiansen
Tittel:Konsulent
Mobil:99514963
Epost:randi.solberg.kristiansen@gausdal.kommune.no

Andre opplysninger

 

 

 

Oppdatert:2020-08-26 14:19